Veckobrev klass 1, v 37

Ännu en vecka har gått och vi jobbar på i klassen. Denna vecka har vi arbetat med bokstaven ”a”, siffran 2 och med -1. Eleverna vill lära sig och gör sitt bästa när vi arbetar. De kämpar på med att forma bokstäverna rätt och jag ser verkligen en utveckling under veckan.

Till idag hade de sin första matteläxa och en del hade verkligen tränat bra, alla 5 gångerna. Däremot var det en hel del som bara tränat 2 eller 3 gånger. Det är viktigt att träningen blir av så att grunderna i matte verkligen sitter! Jag hoppas att alla tränar minst 5 gånger till nästa fredag! Den nya matteläxan är -1. Tycker någon att det är svårt kan man fråga vilket tal som kommer före, till exempel 3-1, vilket tal kommer före 3?.

Nästa vecka kommer vi att arbeta med bokstaven ”s”. Ledtråd till ”Veckans grej” är Långsam klättrare. På matten kommer vi att arbeta med grannens granne (+2).

På torsdag kommer skolan att ha ett gemensamt pass med vårt tema. Vi kommer att fokusera på rörelse så därför kan det vara bra att denna dag ha kläder som går bra att röra sig i.

Ha en trevlig helg!

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.